Olsztyn, 24.08.2021 r.
Szanowni Państwo
Informujemy, że od 30.08.2021 r. Zakład Lokali i Budynków Komunalnych wznawia bezpośrednią obsługę klienta w wyznaczonym do tego miejscu.
Przyjęcia interesantów do Dyrektora ZLiBK odbywać się będą w każdy poniedziałek od godz 13.30 do godz 15.30, po uprzednim zapisaniu się telefonicznym pod numerem telefonu 89 526 28 32.
Dyrekcja ZLiBK
Olsztyn, 26.01.2021 r.
Informacja, w sprawie dopłaty do czynszu
Uprzejmie informuję, że od 5 stycznia 2021r. istnieje możliwość uzyskania dodatku mieszkaniowego powiększonego o dopłatę do czynszu, z Funduszu przeciwdziałania COVID-19. Dopłata do czynszu, o której mowa, przysługuje najemcom oraz podnajemcom lokali mieszkalnych, którzy utracili całkowicie lub częściowo dochody w wyniku pandemii.
Świadczenie skierowane jest wyłącznie do osób zajmujących lokal na podstawie umowy najmu lub podnajmu, spełniających warunki przyznania dodatku mieszkaniowego, wynikające z ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych.
Osoba ubiegająca się o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu musi być najemcą lub podnajemcą lokalu mieszkalnego.
Wniosek składa się do 31 marca 2021r.,
w Centrum Informacji MOPS w Olsztynie, Al. M. J. Piłsudskiego 61 A
codziennie w godzinach 7:30 - 15:00 poprzez pozostawienie czytelnie wypełnionej
i zakopertowanej korespondencji (z dopiskiem Dział Dodatków Mieszkaniowych
i Stypendiów) w wystawionej urnie przed salą obsługi.
Wniosek może być złożony tylko raz.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego z adnotacją „z dopłatą do czynszu”,
- oświadczenie o średnim miesięcznym dochodzie przypadającym w 2019r. na jednego członka gospodarstwa domowego,
- oświadczenie, iż lokal mieszkalny w dniu składania wniosku był najmowany przed dniem 14 marca 2020r. a najemca posiadał przyznany dodatek mieszkaniowy,
- dokument potwierdzający wysokość miesięcznego czynszu opłacanego w dniu 14 marca 2020r.
Dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 nie jest stałą i równą dla wszystkich kwotą, jego wyliczenie odbywa się indywidualnie w każdej sprawie.
Dyrektor
Zbigniew Karpowicz
Od 16 lipca 2018 r. wszelkie płatności dokonywane przez ZLiBK na podstawie faktur zakupu będą realizowane na zasadach podzielonej płatności (split payment).
Ustawa z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2018 r. poz. 62) wprowadzająca m.in. zmiany do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 i 2491) wprowadza mechanizm podzielonej płatności.
W celu dochowania należytej staranności przy realizacji transakcji, tym samym dla bezpieczeństwa podatku VAT, ZLiBK podjął decyzję o stosowaniu podzielonej płatności.
Jednocześnie informujemy, iż ZLiBK będzie realizować płatności na rzecz kontrahentów, prowadzących działalność gospodarczą tylko na ich rachunki firmowe.
Mechanizm Split Payment nie dotyczy rozliczeń (płatności) z osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej.
W trosce o zapewnienie sprawnego dostosowania się do reguł odbioru odpadów komunalnych, które obowiązują w Olsztynie poniżej prezentujemy link do strony, można znaleźć wszelkie informacje dotyczące segregowania odpadów::
© Copyright 2011 by ZLIBK
All rights Reserved
projekt i wykonanie: Artneo